Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /var/www/chbs.dk/public_html/fp-includes/core/core.fpdb.class.php on line 302
chbs

Monday, May 23, 2016

Virksomhederne skal se internettets muligheder

En gang var tingene forholdsvist simple, hvis man gerne ville starte en butik eller forretning op. Man lejede sig ind i nogle lokaler som forhåbentlig lå godt placeret, og ventede så på at der begyndte at dukke nogle kunder op. Måske var det nødvendigt med lidt reklamering hist og her, bl.a. på TV, radio eller i nyhedsmagasiner. På denne måde er mange virksomheder startet op – også virksomheder som stadig er her den dag i dag, og har udvidet enormt. Men det er ikke fordi at de blot har holdt fast i alt det gamle, at det er gået godt for deres forretning. Det er typisk fordi de har været hurtige til at omstille sig, og gribe de nye muligheder når de bød sig. Her henviser jeg i høj grad til den teknologiske udvikling, og hvilke fundamentale ændringer internettet har haft, på den måde man driver forretning på. Stort set enhver tøjbutik med ambitioner om stort salg og vækst, har i dag en eller anden form for online del. Det skal gerne være hvor man kan bestille varerne over nettet, og se gode billeder af de enkelte produkter.

Vi som forbrugere stiller i dag store krav til de virksomheder vi er kunder hos. Vi ønsker hurtig levering, et hav af info på internettet, mulighed for nem kundeservice og tjek på deres online del af forretningen. Men lånebranchen har på mange måder ikke ændret sig indtil for nylig, hvor der er kommet gode muligheder for lån på nettet frem. Med de mange nye og ambitiøse låneudbydere på nettet, som tilbyder ordentlige lån med gode vilkår, hvor man kan bruge pengene præcis som man ønsker, er bankerne tvunget til at følge med. Det bliver spændende at se hvordan de traditionelle banker vil tackle den hårde konkurrence fra online låneudbydere, som har fundet ud af hvad kunderne efterspørger.